Marzec 2024 przyniósł kilka istotnych zmian w kampaniach Google Ads. W tym miesiącu odbyły się również duże wydarzenia branżowe, podczas których ogłaszano nowości związane z tworzeniem reklam PPC. Zebraliśmy dla Ciebie najciekawsze informacje w tym podsumowaniu.
1. Automatyczne wstrzymywanie grup reklam o niskiej aktywności
Google Ads ma teraz możliwość automatycznego wstrzymywania grup reklam o niskiej aktywności. Reklamodawcy mogą wznawiać wstrzymane grupy, choć zaleca się korzystanie z tej opcji w sytuacjach, gdy przewidujesz poprawę wyników.
2. Edytor Google Ads 2.6
Do dyspozycji użytkowników oddano najnowszą wersję edytora Google Ads. Zmieniono w niej m.in. kampanie displayowe Google na kampanie Performance Max. Zawiera sugerowane pola rekomendacji dzięki funkcji „Dodaj elastyczną reklamę Displayową” i strategię ustalania stawek „Rezerwacja kosztu tysiąca wyświetleń (CPM)”.
Na uwagę zasługują także elastyczne reklamy wideo z możliwością dodawania długich nagłówków, tekstów i CTA czy wbudowane listy odbiorców. Można filtrować przyczyny wyświetlania komunikatu „Wstrzymana przez system” i zewnętrzne usługi pomiarowe na poziomie kampanii wideo.
W edytorze GA 2.6 wycofano kampanie lokalne i starsze komponenty z obrazem.
3. Zaktualizowano proces weryfikacji Reklam Usług Lokalnych
W USA stopniowo wprowadza się weryfikację tożsamości niektórych specjalistów korzystających z Reklam Usług Lokalnych. Dotyczy to np. prawników i innych zawodów, które powinny cieszyć się większym zaufaniem publicznym.
4. Grafiki tworzone przez sztuczną inteligencję
Na niektórych kontach Google Ads reklamodawcy mogą wybierać grafiki tworzone przez sztuczną inteligencję. Są one przechowywane przez 14 dni, a następnie usuwane. Masz możliwość wyboru tych, które chcesz zachować.
5. Google Search Ads 360 uruchamia kampanię beta dla sprzedawców detalicznych
W celu poprawy widoczności produktów i zwiększenia sprzedaży detalicznej poza siedzibami firm platforma do zarządzania wyszukiwaniami stworzyła zamkniętą wersję kampanii beta.
6. Powstało oprogramowanie Meridian: marketing mix model (MMM)
Dla wielokanałowych strategii medialnych Google stworzyło narzędzie Meridian, które gwarantuje analizę statystyczną opartą na otwartym kodzie źródłowym. Umożliwia osiąganie lepszych wyników biznesowych i większą ochronę prywatności.
7. Nowa liczba wykluczeń na poziomie kraju
Google zachęca do pozytywnego kierowania geograficznego. Od teraz reklamodawcy otrzymują ostrzeżenie, jeśli przekroczą limit 120 wykluczeń lokalizacji w swoich kampaniach.
8. Konwersje rozszerzone na poziomie konta Google Ads
W Google Ads udostępniono funkcję zwiększającą dokładność pomiaru konwersji, która umożliwia szybsze i skuteczniejsze określanie stawek.
9. Nowe rozwiązania reklamowe dla twórców aplikacji mobilnych
Na szczycie Google for Games 2024 zaprezentowano nowe narzędzia dla reklam PPC aplikacji mobilnych. Zademonstrowano m.in. metody na skalowanie i testowanie aplikacji, dywersyfikację przychodów i pogłębianie zaangażowania w grze. Analizowano konfigurację automatycznych kampanii i immersyjne reklamy w AdMob.
10. Aktualizacja zakładki „Diagnostyka”, wycofywanie plików cookies stron trzecich
W zakładce „Diagnostyka” pojawiła się informacja o wycofywaniu plików cookies stron trzecich. Google zaleca cotygodniowe sprawdzanie tej karty, aby ulepszyć konfiguracje pomiaru prywatności.
11. Rozwój kampanii Google Ads z użyciem AI Gemini
Gemini prężenie działa w Performance Max. Coraz więcej użytkowników generuje obrazy, nagłówki i opisy. Pojawiają się opinie, że póki co AI najlepiej radzi sobie z grafiką, choć nie są to zbyt spersonalizowane obrazy. Nie ma przykładowo możliwości umieszczania własnego logo.
12. Odbyło się wydarzenie EMEA Product KickOff H1 2024
Zaprezentowano nowe rozwiązania pomiarowe, które pojawią się w najbliższym czasie, np. nowy typ klienta „Odbiorcy”. W kwestii efektywności uwagę skupiono m.in. na nowej platformie Meridian.
13. Konkurencyjność aukcji
W dokumentacji Google Ads pojawia się informacja, gdy pozycja reklamy znacznie przewyższa pozycję konkurencji. Może wiązać się z wyższym kosztem kliknięcia ze względu na większą pewność wygranej.
14. Przewodnik Performance Max Developer
Powstał dedykowany przewodnik dla programistów Performance Max. Udostępniono im dedykowaną stronę, która daje uproszczony dostęp do integracji Performance Max.
15. Zapowiedziano tegoroczne Google Marketing Live
21 maja 2024 roku odbędzie się Google Marketing Live, można obejrzeć na żywo poprzez dostęp do sesji na żądanie, zarejestruj się na: https://adsonair.withgoogle.com/events/google-marketing-live-2024
16. Disney ogłasza współpracę z Google w ramach rozwijania platformy reklamowej
Reklamodawcy korzystający z Google Display & Video 360 oraz The Trade Desk mają dostęp do zasobów reklamowych w Hulu i Disney Plus za pośrednictwem DRAX.
17. Zmiana definicji „Najlepszych reklam”
W Centrum Pomocy zaktualizowano definicję najlepszych reklam, aby nie wprowadzać w błąd reklamodawców. Teraz najlepsze reklamy to takie, które w przypadku określonych zapytań pojawiają się nad i pod wynikami organicznymi.
18. Nowe sposoby kontrolowania danych w Google
Zaktualizowano funkcje kontroli nad własnymi danymi i sposobami udostępniania ich partnerom reklamowym. Mają one pomagać w kategoryzowaniu danych własnych według odbiorców lub segmentów kontekstowych.
19. Opublikowano raport bezpieczeństwa Google Ads za 2023 rok
W 2023 roku usunięto 5,5 miliarda reklam, zawieszono 12,7 miliona kont reklamodawców, ograniczono ponad 6,9 miliarda reklam. To o 6% więcej usuniętych reklam i aż o 90% zawieszonych kont reklamodawców i o 60% ograniczonych reklam w porównaniu z 2022 rokiem.