product image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
5 based on 102 votes
Brand Name
Wrona it
Product Name
Wrona it opinie
Nowości i zmiany w Google Ads – czerwiec 2024 - Specjaliści Google Ads

Group 61

Google

4.9

Opinie zweryfikowane przez Google

Specjalista Google Ads   >   Aktualności   >   Nowości i zmiany w Google Ads – czerwiec 2024

Nowości i zmiany w Google Ads – czerwiec 2024

1. Uproszczony sposób ustawiania dopasowania treści

Google wprowadza zmiany w dopasowaniu treści, aby ułatwić Ci kontrolę nad tym, gdzie wyświetlane są Twoje reklamy.

Oto podsumowanie:

  • Mniej opcji wykluczeń: Niektóre opcje wykluczeń treści, takie jak DL-G, DL-PG, DL-T, DL-MA i „Treści nieoznaczone”, nie będą już dostępne dla reklam w YouTube. Nadal możesz ich używać w przypadku zasobów reklamowych w sieci reklamowej.
  • Zmiany w wykluczeniach na poziomie kampanii: Niektóre wykluczenia, takie jak „Osadzone filmy w YouTube”, „Filmy w YouTube transmitowane na żywo” oraz „Treści odpowiednie dla rodzin”, nie będą już dostępne na poziomie kampanii wideo. Nadal możesz ich używać na poziomie konta.
  • Dostępność wykluczeń na poziomie kampanii i grupy reklam: Wiele opcji wykluczeń nadal możesz ustawiać na poziomie kampanii i grupy reklam.
  • Zmiany dotyczą wszystkich kampanii: Nowe zasady dopasowania treści obejmują zarówno kampanie istniejące, jak i te, które zostaną utworzone w przyszłości.

Zmiany zaczną obowiązywać we wrześniu 2024 r.

2. Custom Feed Matching (niestandardowe dopasowywanie plików danych)

Google Merchant Center wprowadza nową funkcję o nazwie Custom Feed Matching. Umożliwia ona użytkownikom dołączenie dodatkowego pliku danych do podstawowego źródła danych za pomocą atrybutów innych niż identyfikator produktu. Może to być przydatne do dodania dodatkowych informacji o produktach, takich jak marka lub typ.

3. Reguły atrybutów w Merchant Center Next

Zgodnie z najnowszymi informacjami z Centrum Pomocy Google, wkrótce w Merchant Center Next pojawią się reguły atrybutów. Będą one odpowiadać funkcjonalności reguł pliku danych znanej z klasycznego Merchant Center. Wprowadzenie tej funkcji oznacza większą kontrolę nad danymi produktowymi i ułatwia zarządzanie nimi w ramach Merchant Center Next.

4. Nowa 17 wersja interfejsu Google Ads API

Google ogłosiło wydanie nowej 17 wersji API Google Ads. Aby móc korzystać z niektórych funkcji tej wersji, konieczne jest zaktualizowanie bibliotek klienckich i kodu klienta. Zaktualizowane biblioteki oraz przykłady kodu są już dostępne.

5. Sekcja Wyniki w Google Merchant Center zmienia nazwę na Analityka

Google zmienia nazwę sekcji Wyniki w standardowym interfejsie Google Merchant Center na Analityka, aby dostosować ją do interfejsu Google Merchant Center Next.

6. Zmiany na platformie Skillshop

Usługa Skillshop wprowadziła nową platformę skupioną na szkoleniach i certyfikatach związanych z Google Ads, Google Marketing Platform, Google Analytics, Authorized Buyers, Google Ad Manager oraz Google AdMob. Inne tematy, takie jak Grow with Google i Google for Education, pozostają dostępne na pierwotnej platformie Skillshop. Można używać tego samego konta Google do logowania się na obie platformy, które było wcześniej używane w usłudze Skillshop.

7. Rekomendacje marki w Google Ads

Rekomendacje marki w Google Ads, wspomagane przez sztuczną inteligencję Google, są teraz dostępne na stronie dotyczącej Rekomendacji w Google Ads. Nowe dodatki obejmują kampanie zwiększające świadomość oraz fazy rozważań zakupowych. Pojawiają się one obok istniejących rekomendacji dotyczących efektywności kampanii opartych na koszcie działania, oferując reklamodawcom kompleksową gamę opcji optymalizacyjnych. Dodatkowo, rekomendacje marki są podzielone na cztery główne kategorie: reklamy i zasoby, stawki i budżety, słowa kluczowe i targetowanie oraz pomiar.

8. Google TV Network – nowa sieć

Dzięki uruchomieniu sieci Google TV reklamodawcy mogą teraz dotrzeć do większej liczby widzów na dużym ekranie. Google TV udostępnia ukierunkowane zasoby wideo typu In-Stream na ponad 20 milionach aktywnych miesięcznie urządzeń Google TV i innych urządzeń z systemem Android TV. Sieć Google TV oferuje zasoby wideo typu In-Stream na ponad 125 kanałach wbudowanych w Google TV, w tym transmisje sportowe na żywo, pełnometrażowe programy telewizyjne i filmy.

Obecnie sieć Google TV udostępnia podstawowe formaty reklam CTV, w tym reklamy niemożliwe do pominięcia i 6-sekundowe reklamy w przerywnikach.

Sieć Google TV jest dostępna bezpośrednio za pośrednictwem Google Ads i Google Display & Video 360, co umożliwia planowanie, zakup i pomiar kampanii Google TV równolegle z istniejącymi cyfrowymi kampaniami wideo.

9. Aktualizacja programu weryfikacji reklamodawców

W czerwcu 2024 roku Google wprowadziło aktualizację programu weryfikacji reklamodawców, która obejmie dodatkową opcjonalną weryfikację, mającą na celu sprawdzenie powiązania reklamodawcy lub osoby fizycznej z weryfikowaną organizacją. Niedokończenie nowego procesu weryfikacji nie spowoduje żadnych negatywnych konsekwencji.

10. Canva dla Google Ads

Canva wprowadzadziła wsparcie dla tworzenia kampanii Google Ads. Dzięki prostym w użyciu szablonom możesz szybko przygotować grafiki w odpowiednich formatach do kampanii Performance Max.

11. Aktualizacja modeli atrybucji w GA4

Google wprowadziło zmiany w modelach atrybucji w GA4, aby poprawić dokładność przypisywania konwersji w kampaniach płatnego wyszukiwania. Obecnie konwersje, które powinny być przypisane płatnym wyszukiwaniom, czasami są błędnie przypisywane bezpłatnym wynikom wyszukiwania. Dzieje się tak, gdy parametr „gclid” (identyfikujący kliknięcie w płatnych wynikach wyszukiwania) nie jest zachowywany podczas wszystkich odsłon strony.

Aktualizacja zmieniła sposób przypisywania konwersji, aby zapewnić dokładne rejestrowanie informacji o kampanii od pierwszego zdarzenia na każdej stronie. Jeśli użytkownik opuści witrynę i wróci innym kanałem, atrybucja zostanie odpowiednio zaktualizowana. Zmiana ta może zwiększyć liczbę konwersji przypisanych do płatnego wyszukiwania, co może wpłynąć na wydatki na kampanie reklamowe.

12. Wyświetlenia wideo w raporcie ścieżek konwersji

Wyświetlenia wideo są teraz uwzględniane w raporcie ścieżek konwersji, co pozwala lepiej zrozumieć rolę YouTube w strategii marketingowej. Wcześniej raport uwzględniał jedynie konwersje po kliknięciu oraz wyświetleniach, które angażowały użytkownika.

13. Aktualizacja zasad dotyczących opieki zdrowotnej i leków

Google zaktualizowało zasady dotyczące opieki zdrowotnej i leków, aby umożliwić reklamodawcom omawianie opioidowych leków przeciwbólowych bez ich promowania i sprzedaży. Dzięki tej aktualizacji reklamodawcy będą mogli poruszać temat polityki publicznej związanej z nadużywaniem opioidowych środków przeciwbólowych, pod warunkiem posiadania nowego certyfikatu.

14. Kupony cyfrowe w reklamach

Google wprowadza opcję kuponów cyfrowych na pierwszych kontach reklamowych. Ponadto, pojawiły się dwie dodatkowe funkcje:

  • Warunki promocji (określające zasady i szczegóły promocji)
  • Link do dodatkowych warunków (umożliwiający podanie linku do bardziej szczegółowych informacji o promocji opublikowanych na stronie reklamodawcy).

15. Czarne linki do podstron

Google testuje linki do podstron w kolorze czarnym.

16. Segmenty reklamowe w GA4

Na niektórych kontach GA4 pojawiła się nowa zakładka w sekcji REKLAMY – SEGMENTY REKLAMOWE. Zakładka ta zawiera listę segmentów reklamowych, czyli grup odbiorców z Google Analytics, które są synchronizowane z usługami reklamowymi Google do celów remarketingu i personalizacji reklam.

17. Format Masthead w Google TV

Masthead to popularny format o dużym zasięgu, który umożliwia reklamodawcom prezentowanie swojej marki, produktu lub usługi w natywnym formacie wideo. Działa w oparciu o stałą cenę CPM, z możliwymi dopłatami w zależności od zastosowanych kryteriów targetowania.

18. Edytor obrazów w Google Ads.

Na niektórych kontach Google Ads pojawiła się możliwość edycji obrazów przy użyciu narzędzi Google AI.

19. Migracja do Merchant Center Next

Od lipca większość kont rozpocznie migrację do usługi Merchant Center Next. Google potwierdził wprowadzenie funkcji „Dodatkowych plików danych” oraz „Reguł plików danych”. Nowa sekcja „Dodatki” będzie służyć do aktywowania zaawansowanych funkcji, takich jak opinie konsumenckie Google, recenzje produktów Google i reklamy lokalnego asortymentu produktów. Zakładka „Kraje” pokaże status i działania usprawniające, które należy przeprowadzić we wszystkich krajach. Ponadto możliwe będzie tworzenie kampanii i zarządzanie nimi bezpośrednio z Merchant Center, bez potrzeby korzystania z Google Ads.

20. Promocje w Merchant Center będą dostępne w dodatkowych krajach

W drugiej połowie roku Google planuje rozszerzyć ofertę promocji handlowych na 11 nowych krajów (Szwecja, Szwajcaria, Dania, Austria, Singapur, Wietnam, Nowa Zelandia, Indonezja, Tajlandia, Malezja oraz Filipiny.

21. Zaktualizowane opłaty za wyświetlanie reklam w Hiszpanii, Turcji oraz Włoszech

Od 1 lipca 2024 roku Google zacznie stosować zaktualizowane opłaty za wyświetlanie reklam w Hiszpanii, Turcji i Włoszech. Nowe stawki będą widoczne na kolejnych fakturach lub wyciągach.

W sierpniu 2024 roku na fakturach lub wyciągach pojawią się następujące zmiany w opłatach:

  • Reklamy wyświetlane we Włoszech: dodatkowo do każdej faktury lub wyciągu zostaną doliczone ustawowe koszty operacyjne w wysokości 2,5% (zwiększone z 2%).
  • Reklamy wyświetlane w Hiszpanii: dodatkowo do każdej faktury lub wyciągu zostaną doliczone ustawowe koszty operacyjne w wysokości 3% (zwiększone z 2%).
  • Reklamy wyświetlane w Turcji: dodatkowo do każdej faktury lub wyciągu zostaną doliczone ustawowe koszty operacyjne w wysokości 7% (zwiększone z 5%).

22. Reklamy usług lokalnych w aplikacji Mapy Google

Google wprowadza reklamy Usług Lokalnych w aplikacji Mapy Google, aby wspierać reklamodawców w dotarciu do większej liczby potencjalnych klientów. Aktualnie premiera jest dostępna wyłącznie w wersji mobilnej aplikacji Mapy Google na iOS.

23. Raport z zasięgu w różnych mediach

Reklamodawcy mogą teraz korzystać z narzędzia do pomiaru zasięgu w różnych mediach w Google Ads, które pomaga mierzyć zdekumulowany zasięg i częstotliwość w ramach docelowych kampanii. Co więcej? Narzędzie Zasięg w różnych mediach pomaga reklamodawcom ocenić efektywność zasięgu kampanii wideo oraz odtworzeń wideo na YouTube w porównaniu do telewizji oraz w obu kanałach, co umożliwia uzyskanie pełnego obrazu kampanii marki.

24. Obrazy poziome generowane automatycznie w kampanii Performance Max

W kampanii Performance Max w Google Ads dodano nową funkcję, która automatycznie generuje obrazy poziome, aby poprawić wizualną stronę reklam, jeśli reklamodawcy nie dostarczą własnych. Google Ads używa zasobów pionowych i dodaje rozmyte tło, aby stworzyć te obrazy.

25. Aktualizacje dotyczące dopasowywania zapytań i zarządzania marką

26 czerwca 2024 Google wprowadziło następujące zmiany:

  • Rekomendacja dotycząca uwzględnienia marki w dopasowaniu przybliżonym. UWAGA – opcja uwzględnienia marki jest dostępna tylko w kampaniach z dopasowaniem przybliżonym. Zastosowanie tej rekomendacji spowoduje automatyczne ustawienie kampanii w trybie dopasowania przybliżonego oraz zaktualizowanie słów kluczowych kampanii do tego typu dopasowania. Aktualizacje dotyczące dopasowania zapytań i kontroli marki.
  • Ułatwienie blokowania błędnie napisanych wyszukiwań. Wspomniane wcześniej podejście do błędów ortograficznych zostało również zastosowane do wykluczających słów kluczowych. Wcześniej konieczne było dodawanie każdej odmiany błędu ortograficznego osobno do wykluczających słów kluczowych. Teraz można wykluczyć wszystkie odmiany błędów za pomocą jednego wykluczającego słowa kluczowego.
  • Wykluczenie marek we wszystkich typach dopasowania i dynamicznych reklamach w wyszukiwarce (w nadchodzących miesiącach). Aktualizacje dotyczące dopasowania zapytań i kontroli marki.
  • Zwiększona widoczność w raporcie wyszukiwanych fraz. Teraz błędnie napisane frazy wyszukiwane są raportowane razem z poprawnymi wyszukiwanymi frazami. Oznacza to, że obecnie średnio 9% fraz wyszukiwanych, które wcześniej były błędnie napisane, jest widoczne w sekcji „Inne” w raporcie wyszukiwanych fraz.

26. Nowa funkcja – Uwzględnianie marki

W ustawieniach kampanii pojawiła się nowa funkcja – Uwzględnianie marki. Dzięki niej reklamy będą wyświetlane jedynie w wynikach wyszukiwania odpowiadających wybranym słowom kluczowym i zawierającym informacje o wybranych markach, w tym o powiązanych produktach i usługach. Jest to opcja przeciwstawna do wykluczeń marek.

kontakt

Zapraszamy do kontaktu

Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku od 8:00 do 17:00.

Skorzystaj z formularza

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu otrzymania oferty zgodnie z treścią polityki prywatności.

    Proszę udowodnić, że jesteś człowiekiem, wybierając Serce.

    Dane Kontaktowe

    Najszybszą formą kontaktu jest formularz kontaktowy. Nie mamy stałego cennika, każdy projekt wyceniany jest osobno. Ze względu na pandemię proponujemy odbycie spotkania wideo-online (Google Meet / MS Teams).

    • Czy istnieje możliwość osobistego spotkania ?

    • Jak długo trzeba czekać na ofertę?

    • Na jaki okres podpisywana jest umowa?

    Google

    4.9

    Opinie zweryfikowane przez Google

    Jesteśmy oficjalnym partnerem:

    konsultacja online

    Wybierz dogodny termin

    • Jeśli nie potrzebujesz stałego, miesięcznego wsparcia w przypadku obsługi reklam Google Ads a jedynie konsultacji wybierz dogodny dla siebie termin i zapłać on-line.
    • Konsultacje odbywają się w formie wideo-spotkań przy użyciu Google Meet / Skype / MS Teams.
    • Koszt godzinnej konsultacji wynosi 249 pln brutto
    • Koszt 30 minutowej konsultacji telefonicznej wynosi 99 pln brutto
    Call Now Button

    Dobra oferta dla Twojej firmy

    Prześlij szczegóły dotyczące Twojego biznesu. Wiemy jak Ci pomóc i nie zrujnować Twojego budżetu :)

      Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu otrzymania oferty zgodnie z treścią polityki prywatności.

      Proszę udowodnić, że jesteś człowiekiem, wybierając Gwiazdka.