W kwietniu wprowadzono wiele nowości i zmian dla reklamodawców GA. To był miesiąc pod znakiem nowych oznaczeń w wyszukiwarce – wiele z nich nadal znajduje się w fazie testów. Sprawdź, co wprowadziło Google, by pozostać na bieżąco z nowinkami w branży.
1. Na niektórych kontach GA w sekcji „Reklamy” pojawiła się zakładka „Skuteczność konwersji”.
2. Google testuje nowy format reklam w wyszukiwarce
Nowy format reklam wyświetla się na suwaku lub karuzeli, która umożliwia przesuwanie różnych reklam zamiast ich przewijania.
3. Ogłoszono plan uruchomienia pilotażowego programu określania stawek na podstawie zysku
Tzw. profit bidding ma ruszyć jeszcze w drugim kwartale roku.
4. Google zacznie wydawać rekomendacje odnośnie połączeń z Display & Video 360
Rekomendacje wprowadzono z myślą o reklamodawcach niepołączonych z Google Analytics.
5. Dodano nową funkcję GA umożliwiającą skanowanie kodu QR
Kod QR umożliwia nawiązywanie połączeń lub wysyłanie wiadomości mailowych oraz SMS.
6. Wprowadzono kilka dodatkowych oznaczeń w wyszukiwarce
„Related to your search” pod głównymi reklamami produktowymi,
„People also consider” pod płatnymi wynikami wyszukiwań,
„Sponsored” przy reklamach,
„Najlepiej sprzedające się” lub „Ostatnio kupiono X sztuk” w reklamach produktowych.
Reklamodawcy obawiają się, że w ten sposób wyszukiwarka nakłania ich do udziału w reklamach konkurencji.
7. Dodano opcję automatycznego skracania wideo
Funkcja „Krótszy film” jest dostępna w kampaniach video.
8. Google i największa na świecie grupa reklamowa ogłaszają współpracę w zakresie AI
Roboty Google zaczną tworzyć reklamy marek takich jak Coca-Cola, L’Oréal i Nestlé. Będą generować skrypty dla lektorów, identyfikacje wizualne produktów i wiele innych.
9. CSS Summit 2024
10 kwietnia 2024 odbyło się wydarzenie „CSS Summit 2024” organizowane dla porównywarek cen działających w Europejskim Obszarze Gospodarczym i Szwajcarii.
10. Identyfikator opinii
Od 8 lipca 2024 roku zacznie obowiązywać atrybut „Identyfikator opinii”, w przypadku przesyłania plików danych z opiniami o produktach.
11. Zaktualizowano specyfikację danych produktów w Merchant Center
W celu podniesienia jakości informacji o produktach płatnych i bezpłatnych dodano nowe atrybuty, takie jak cena minimalna, próg bezpłatnej dostawy, metoda odbioru (opcjonalna dla reklam lokalnych). Usunięto atrybut dotyczący klasy efektywności energetycznej.
12. Dodano funkcję promowania pojazdów z opcją leasingu na stronach docelowych
Reklamodawcy mają możliwość prezentowania obok siebie różnych opcji leasingu.
13. Udostępniono nowy format reklam automatycznych „Ad Intents”
Nowy format zawiera linki i anchory do treści witryn wydawców. Wyświetla reklamy kontekstowe i wyniki wyszukiwania w oknach dialogowych.
14. Nowe ostrzeżenie w raportach GA
Pojawiło się nowe ostrzeżenie w raportach Google Ads: „Lokalizacja wyszukiwania nie odpowiada ustawieniom kierowania na lokalizację w tej kampanii”.
15. Reklamodawcy Google Demand Gen zyskali nowe funkcje kreatywne oparte na AI
Dzięki nim mogą tworzyć obrazy generatywne w kilku krokach.
16. Google testuje zamianę przycisku „Zadzwoń” w reklamach GA, w tym usług lokalnych
Zamiast niego będzie przycisk „Pobierz numer telefonu”, który precyzyjniej nazywa tę funkcję.
17. Google opracowuje dwuprzeskokowy serwer proxy, aby zwiększyć prywatność użytkowników przeglądarki Chrome
Może mieć to wpływ na reklamodawców. Wśród potencjalnych konsekwencji wskazuje się m.in. konieczność kierowania reklam na regiony wyznaczone przez Google.
18. Wyświetlanie roku założenia firmy przy reklamach
W fazie testów znajduje się automatyczne rozszerzenie reklam w Google Ads, które pokazuje rok założenia firmy przy reklamach.
19. Udostępniono wersję 16.1 interfejsu Google Ads API
Aktualizacja uwzględnia m.in. zasoby zapytań dla generowania popytu, więcej szczegółowych usług lokalizacyjnych, symulację stawki docelowego ROAS i wiele innych.