1. Nowości ogłoszone na konferencji DMEXCO (18.09.2024)
- Tryb konwersacyjny: Rozszerzenie dostępności na języki niemiecki, francuski i hiszpański.
- Edycja obrazów oparta na AI: Udostępnienie w kampaniach wyszukiwania, generowania popytu, aplikacji i wyświetlania. Możliwość ulepszania zasobów graficznych, wybierania i edytowania obrazów z Google Merchant Center. Dodanie 6 nowych języków: niemieckiego, francuskiego, hiszpańskiego, portugalskiego, holenderskiego i włoskiego.
- Preferencje zasobów Demand Gen: Umożliwienie przypinania zasobów wideo do określonych formatów i powierzchni.
- Metryki konwersji dla zasobów: Wprowadzenie metryk konwersji dla każdego zasobu i raportowania udziału w wyświetleniach z sieci wyszukiwania.
- Raportowanie pokrycia zasobów w Performance Max: Nowe narzędzie do identyfikacji słabych grup zasobów i otrzymywania rekomendacji dotyczących ich poprawy (dostępne od października).
- Usprawniony widok statystyk: Połączenie statystyk, wyjaśnień i zaleceń w jednym widoku.
- Statystyki tempa docelowego w Performance Max: Ułatwienie śledzenia postępów w stosunku do celów CPA i ROAS.
- Wykluczenia na poziomie kampanii w Performance Max.
- OmniChannel bidding w kampaniach Demand Gen.
2. API Reklam Usług Lokalnych
Nowe zasady weryfikacji zmian w polu manual_cpa_bid_micros.
3. Automatyczne włączanie plików danych o podróżach
Automatyczne włączanie plików danych o podróżach (travel feeds) w reklamach w wyszukiwarce dla reklamodawców z połączonym kontem Hotel Center.
4. Udział w wyświetleniach z sieci wyszukiwania w Performance Max
Dodanie kolumny z udziałem w wyświetleniach z sieci wyszukiwania do raportu na poziomie kampanii.
5. Przyklejane nagłówki reklam
Testowanie nowego projektu dużych nagłówków reklam, które przyklejają się do góry podczas przewijania.
6. Budżet całkowity w kampaniach Demand Gen
Dodanie opcji określenia budżetu całkowitego dla całej kampanii.
7. Poufne dopasowywanie (Confidential Matching)
Testowanie nowej formy wyświetlania nazwy firmy w reklamach i wynikach organicznych na szarym tle.
8. Nowa forma wyświetlania nazwy firmy
Uruchomienie nowej technologii zwiększającej prywatność, domyślnej dla Customer Match i Google Ads Data Manager.
9. Strategia First Position w Display & Video 360
Rozszerzenie możliwości kierowania First Position na wszystkie treści YouTube po dynamicznej stawce.
10. Weryfikacja reklam usług lokalnych (LSA)
Rozpoczęcie wysyłania e-maili do reklamodawców w sprawie weryfikacji kont reklamowych.
11. Nowa etykieta dla reklam w wynikach wyszukiwania mobilnego
Testowanie nowej etykiety „Sponsorowane” z dodatkiem „Promowane wyniki” lub „Promowane produkty” i kolorowym tłem.
12. Aktualizacja Polityki dotyczącej alkoholu
Zezwolenie na reklamowanie informacji związanych z piwem w Polsce.
13. Nowy segment – YouTube
Umożliwienie reklamodawcom przeglądania bardziej szczegółowych danych na temat skuteczności kampanii na YouTube.
14. AI Innovation Day
AI Innovation Day to wydarzenie Google, podczas którego zaprezentowano najnowsze rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji dla Google Ads. Oto najważniejsze informacje z tego wydarzenia:
Nowe funkcje oparte na AI:
- Gemini w Google Ads: Gemini, konwersacyjny chatbot AI od Google, będzie teraz głębiej zintegrowany z Google Ads. Pomoże to reklamodawcom w tworzeniu kampanii, generowaniu pomysłów na słowa kluczowe i teksty reklam, a także w analizie danych.
- Automatyzacja kampanii: Google wprowadza nowe funkcje automatyzacji oparte na AI, które pomogą w optymalizacji kampanii i zwiększeniu ich skuteczności.
- Ulepszone targetowanie: AI będzie wykorzystywane do lepszego targetowania reklam, dzięki czemu dotrą one do odpowiednich odbiorców.
- Lepsze pomiary: Google Ads będzie wykorzystywać AI do dokładniejszego pomiaru skuteczności kampanii.
Korzyści dla reklamodawców:
- Oszczędność czasu: Automatyzacja oparta na AI pozwoli zaoszczędzić czas i skupić się na strategii.
- Zwiększenie efektywności: AI pomoże w optymalizacji kampanii i zwiększeniu zwrotu z inwestycji.
- Lepsze zrozumienie klientów: AI dostarczy cennych informacji o odbiorcach.
- Prostsze tworzenie kampanii: Gemini ułatwi tworzenie i zarządzanie kampaniami.
15. Funkcja „Płać za interakcję” w kampaniach displayowych
Dodanie nowej opcji płatności za interakcje użytkowników.
16. Nowa strategia ustalania stawek w reklamach usług lokalnych
Docelowy koszt pozyskania klienta (cost per lead).
17. Wycofanie Ulepszonego CPC
Wycofanie opcji Ulepszony CPC z nowych kampanii w sieci wyszukiwania i reklamowej od października 2024 r. Istniejące kampanie będą działać do marca 2025 r.
18. Wirtualna przymierzalnia sukienek
Rozszerzenie wirtualnego przymierzania o sukienki (tymczasowo dostępne tylko w USA).
19. Nowy cel odwiedzin witryny w YouTube Studio
Dodanie nowego celu odwiedzin witryny dla kanałów na całym świecie.
20. Performance Max w Google Ad Grants
Wprowadzenie obsługi kampanii Performance Max na kontach Ad Grants.
21. Zmiany w zakresie dopasowania treści
Automatyczne wyłączanie nowych kont Google Ads z wyświetlania reklam w zaparkowanych domenach.
22. Nowa zakładka w zasobach graficznych – Merchant Products
Wyświetlanie obrazów z połączonego konta Google Merchant Center.
23. Wymagania dotyczące formatu Masthead
Uruchomienie nowej strony Centrum Pomocy Google Ads z wymaganiami dla reklam Masthead.
24. Nowy wygląd zakładki Google Zakupy
Testowanie odświeżonego projektu mobilnej karty Zakupy.
25. Automatyczne łączenie kont Google Merchant Center i Google Ads
Automatyczne łączenie kont, jeśli nie zostało to wcześniej zrobione.
26. Kampanie Video Action zmieniają się w kampanie generujące popyt
Zmiana nazwy i funkcjonalności kampanii (od drugiego kwartału 2025 r.).
27. Aktualizacja zasad Google Ads dotyczących produktów i usług finansowych
Zwiększenie przejrzystości i czytelności zasad.
28. Zoptymalizowane kierowanie z ograniczeniem wiekowym i płciowym
Dodanie nowej opcji w kampaniach generujących popyt.
29. Aktualizacja zasad dotyczących oszukiwania systemów
Reklamodawcy z certyfikatem Gambling and games muszą ponownie uzyskać certyfikat lub zaprzestać polegania na nim, jeśli zaszły istotne zmiany.
30. Promocje w kampaniach promujących aplikacje
Dodanie możliwości dodania rozszerzenia promocji.
31. Zaawansowane plany w Planerze skuteczności
Dodanie zaawansowanych planów uwzględniających kampanie generujące popyt (dostępne na wybranych kontach).
32. Nowa ikona przycisku w reklamach video
Testowanie nowej wersji przycisku.
33. Zakładka Kategorie w sekcji Produkty
Dodanie nowej zakładki do sprawdzania skuteczności produktów z podziałem na kategorie.
Polecamy: