Google Ads dynamicznie rozpoczęło 2024 rok, wprowadzając ponad 20 zmian i nowości dla użytkowników. Przygotowaliśmy zestawienie najciekawszych aktualności, które pozwolą Ci profesjonalnie prowadzić kampanie reklamowe w sieci. Miej na uwadze, że niektóre są jeszcze w fazie testów i pojawiły się tylko na niektórych kontach.
- Reklamy Usług Lokalnych Google
Dodano nową opcję „Direct business search”, która umożliwia reklamodawcom wyświetlanie reklam, gdy ktoś bezpośrednio szuka ich marki lub firmy. Specjaliści zwracają uwagę na fakt, że taka opcja jest bezcelowa.
- Udoskonalone pole analiz (Auction Insights) dla kampanii Performance Max
Od stycznia zobaczysz w nim dane na temat kluczowych reklamodawców, w tym dane porównawcze oraz sekcję „Competitors entering and exiting” w danym zakresie czasu.
- Zmiana nazwy firmy w zasobach
Pojawiła się opcja umożliwiająca używanie innej nazwy firmy w swoich zasobach. Wystarczy użyć numer rejestracyjny swojego znaku towarowego.
- Zakładka „Rozwiązania” (Solutions)
W sekcji „Działania zbiorcze” znajdziesz m.in. podsumowanie konta, elastyczne budżety, wspólną listę wykluczeń, skuteczność reklamy i wykrywanie anomalii na koncie.
- Testy beta 3 nagłówków i 2 opisów na poziomie kampanii
Będzie można wyświetlać je o określonych porach lub przeklejać do wybranych pozycji.
- Tworzenie kampanii reklamowej w YouTube Studio
Istnieje możliwość tworzenia prostych kampanii reklamowych dla filmów w YouTube Studio, bez konieczności korzystania z panelu Google Ads.
- Zmieniono nazwę „Grupy komponentów” na „Grupy plików”
Zmiana dotyczy kampanii Performance Max.
- Zapowiedziano aktualizację zasad Google Ads dla zdarzeń o charakterze wrażliwym
Google zaktualizowało zasady dotyczące zdarzeń o wrażliwym charakterze, takich jak konflikty zbrojne, masowe akty przemocy czy zdrowie publiczne. Zapowiedziano wprowadzenie ich w życie od lutego.
- Wprowadzono możliwość usuwania automatycznie tworzonych zasobów
Taka opcja pojawiła się w kampaniach Performance Max.
- Usuwanie automatycznie tworzonych materiałów video
Formularz i opiekun Google pozwalają usuwać automatycznie tworzone materiały wideo w kampanii Performance Max.
- Zmiany w zakresie prywatności i przepisów dotyczących trybu uzyskiwania zgody
Reklamodawcy są zobowiązani do przesyłania Google możliwych do zweryfikowania sygnałów zgody użytkowników, aby utrzymać skuteczność kampanii wyświetlanych w Europejskim Obszarze Gospodarczym.
- Ulepszone skalowanie obrazów
Sztuczna inteligencja automatycznie zwiększa rozmiar zbyt małych obrazów wgrywanych do reklam, przeciwdziałając utracie jakości grafik.
- Statystyki zmiany skuteczności
Reklamodawcy zyskali możliwość wyboru kategorii w „Insights”, m.in. campaigns, portfolios, conversation goals, landing pages, targeted locations, when your ads showed oraz devices.
- Google AI
Dla użytkowników Google Ads w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych udostępniono beta model sztucznej inteligencji, który ma pomagać w tworzeniu lepszych kampanii w sieci. Google AI współpracuje z Gemini. Może generować m.in. odpowiednie treści tekstowe i obrazy dostosowane do Twojej kampanii.
- Testowanie etykiet „Wysoko oceniane”
W Stanach Zjednoczonych reklamy usług lokalnych mogą mieć oznaczenie „Google Screened”, co wyróżnia wyniki wyszukiwania z wysokimi ocenami użytkowników.
- Podobne wyniki produktowe
W reklamach produktowych Google testuje nową sekcję, która wyświetla produkty podobne do wcześniej klikanych.
- Łatwiejszy wybór celów dotyczących marki
Wcześniejsze cele „Świadomość i zasięgi marki” oraz „Rozważenie zakupu produktu danej marki” zawarto w jednej sekcji o nazwie „Zwiększenie świadomości marki i szansy na rozważenie zakupu”.
- Możliwość wyboru reklamy z produktami i obrazem lub filmem
Do reklamy generującej popyt możesz wybrać produkty i obraz, produkty i film lub same produkty.
- Nowy wygląd raportu analizy aukcji w kampaniach Performance Max
W „Statystykach” kampanii Performance Max znajdziesz nowy raport analizy aukcji. Znajdziesz w nim najlepszych reklamodawców, z którymi możesz porównać dane.
- Nowy format wyświetlania reklam w wyszukiwarce
Dla reklam w wyszukiwarce pojawiła się możliwość wyboru nowego formatu, który ma postać karty z grafiką, adresem strony i krótkim tekstem.
- Włączanie i wyłączania feedu produktowego
W kampanii generującej popyt możesz włączać i wyłączać feed produktowy bez konieczności tworzenia nowej kampanii.