1. Optymalizacja cen w Google Merchant Center z pomocą AI.
W Merchant Center, w zakładce Analytics, dostępna jest funkcja proponowania cen, opracowana przez Google, która rekomenduje optymalne ceny produktów. Niewielkie korekty cen mogą znacząco wpłynąć na wzrost liczby kliknięć i konwersji.
2. Sugerowane obrazy z witryny reklamodawcy.
Podczas tworzenia reklam Google sugeruje obrazy pobrane bezpośrednio ze strony reklamodawcy. W przypadku, gdy system uzna, że kolory obrazów mogą zostać ulepszone, dokona automatycznej korekty, a informacja o tym pojawi się pod grafiką.
3. Wymagane działanie w przypadku importu konwersji offline dla aplikacji .
Aby zapewnić dokładne przypisanie konwersji i optymalną efektywność kampanii, Google Ads wymaga od reklamodawców korzystających z importu konwersji offline (OCI), aby do 30 kwietnia 2025 roku zaczęli importować konwersje z aplikacji, uwzględniając parametr „conversion_environment” w przesyłanych danych. Ten parametr pozwala na rozróżnienie, czy konwersja nastąpiła w internecie, czy w aplikacji, co umożliwia precyzyjne przypisanie konwersji, a tym samym inteligentniejsze ustalanie stawek i lepszą optymalizację kampanii.
4. Możliwość wykluczenia marki w Performance Max tylko dla reklam tekstowych.
W niektórych kontach Google Ads pojawiła się możliwość dodawania wykluczeń marki, które będą miały zastosowanie wyłącznie do reklam tekstowych w wyszukiwarce. Oznacza to, że te wykluczenia nie będą wpływać na reklamy produktowe wyświetlane w kampaniach Performance Max.
5. Creator Partnerships – nowa sekcja w Google Ads.
Google wprowadza nową sekcję Creator Partnerships w Google Ads, która umożliwia reklamodawcom odkrywanie i promowanie filmów Shorts od twórców YouTube, wspominających o ich marce. Dzięki temu, reklamodawcy mogą zwiększyć skuteczność swoich kampanii, wykorzystując autentyczne treści twórców. Partnerstwa te, wspierane przez BrandConnect, ułatwiają znajdowanie i wykorzystywanie materiałów, w których pojawia się wzmianka o marce lub produkcie. Aktualnie funkcja ta jest dostępna w wersji beta i tylko na zaproszenie.
6. Zmiany dotyczące kampanii wideo zachęcających do działania i kampanii generujących popyt.
GW kampaniach generujących popyt pojawią się dodatkowe zasoby reklamowe w sieci reklamowej, umożliwiające wyświetlanie reklam graficznych. Kampanie te już teraz obsługują reklamy wideo w części sieci reklamowej Google. Dodatkowo, kampanie wideo zachęcające do działania zostaną przekształcone w kampanie generujące popyt, co umożliwi reklamodawcom tworzenie kampanii efektywnościowych dedykowanych wyłącznie platformie YouTube.
7. Wycofanie strategii ustalania stawek opartych na prowizji.
Strategie ustalania stawek oparte na prowizji zostały wycofane 20 lutego 2025 roku.
8. Nowy rodzaj ulepszenia filmu dla reklam generujących popyt.
Google wprowadza nowe ulepszenie filmów w kampaniach generujących popyt, pozwalające na tworzenie krótszych wersji filmów dopasowanych do różnych grup odbiorców. Funkcja ta będzie domyślnie aktywna we wszystkich reklamach, ale reklamodawcy mogą z niej zrezygnować do 10 marca 2025 roku. Po tej dacie, wszystkie reklamy z włączoną opcją automatycznie zaczną wyświetlać skrócone wersje filmów.
9. Statystyki dotyczące tematów wyszukiwania w Performance Max.
Performance Max teraz uwypukla tematy wyszukiwania, które generują dodatkowy ruch, co pozwala reklamodawcom lepiej zrozumieć, jakie zapytania przyciągają użytkowników poza standardowymi adresami URL i zasobami kreatywnymi.
10. Google usuwa minimalny wymagany budżet dla reklam usług lokalnych.
Google zniósł minimalny wymagany budżet dla reklam usług lokalnych. Przyczyna tej zmiany nie jest jasna – nie wiadomo, czy była to celowa decyzja, czy błąd. Niemniej jednak, opcja ograniczająca ustawienie zbyt niskiego budżetu jest już niedostępna.
11. Obrazy tła generowane przez AI w reklamach produktowych.
Google informuje wybranych reklamodawców drogą mailową o możliwości rezygnacji z testów, w których sztuczna inteligencja będzie automatycznie generować tła dla ich obrazów w reklamach zakupowych. W treści wiadomości Google wyjaśnia, że planuje tymczasowo testować obrazy z tłem stworzonym przez AI, aby zwiększyć atrakcyjność wizualną produktów wyświetlanych w reklamach.
12. Reklamy w wyszukiwarce i znaczenie nawigacji na stronie docelowej .
Google zaktualizował system oceny jakości reklam w wyszukiwarce, aby zapewnić użytkownikom lepsze i bardziej trafne doświadczenia. Częstym problemem są nieodpowiednie strony docelowe, które frustrują użytkowników, gdy po kliknięciu reklamy trafiają na stronę, która nie spełnia ich oczekiwań lub jest trudna w nawigacji, na przykład, gdy ktoś szuka strony logowania, a zostaje przekierowany na stronę promocyjną bez łatwego dostępu do logowania. W odpowiedzi na to Google wprowadził nowy model predykcji jakości nawigacji, który analizuje, czy reklama prowadzi do oczekiwanej treści i czy strona jest intuicyjna w obsłudze. W rezultacie Google będzie wyświetlać mniej reklam prowadzących do stron o niskiej jakości nawigacji, co ma na celu poprawę ogólnego doświadczenia użytkowników. Reklamodawcom zaleca się poprawę nawigacji na swoich stronach docelowych, aby ułatwić użytkownikom znalezienie potrzebnych informacji, na przykład poprzez łatwy dostęp do kluczowych sekcji, takich jak strona logowania, z każdej strony promocyjnej.
13. Aktualizacja dotycząca wygaszania okresu członkostwa w Customer Match.
Od 7 kwietnia 2025 roku Google stopniowo wprowadzi nowy, maksymalny okres członkostwa wynoszący 540 dni dla list Customer Match w Google Ads i Display & Video 360, co ma na celu dostosowanie się do najlepszych praktyk Customer Match. Istniejące listy bez ustawionego okresu wygaśnięcia lub z okresem dłuższym niż 540 dni zostaną zaktualizowane do tego limitu, który będzie zastosowany wstecznie. W rezultacie rozmiar list będzie się zmniejszał wraz z wygasaniem członkostwa. Kampanie kierowane do zbyt małych segmentów użytkowników mogą zostać automatycznie wstrzymane. Reklamodawcy będą musieli regularnie odświeżać swoje listy, przesyłając dane klientów, aby uniknąć zmniejszenia ich rozmiaru.
14. Nowe automatyczne organizowanie słów kluczowych w planerze słów kluczowych Google Ads.
W Planerze słów kluczowych Google Ads pojawiła się nowa funkcja, która automatycznie porządkuje dodawane słowa kluczowe w odpowiednie grupy reklam.
15. Aktualizacje zasad dotyczących reklam randkowych i towarzyskich oraz programu certyfikacji reklamodawców.
Google ogłosił nowe zasady dotyczące reklam randkowych i towarzyskich w Google Ads, wprowadzając obowiązkowy proces certyfikacji dla reklamodawców w tej kategorii. Pierwotnie planowane na 4 marca 2025 roku wdrożenie zmian zostało przesunięte na 9 kwietnia 2025 roku. Po tej dacie, reklamodawcy bez certyfikacji nie będą mogli publikować reklam randkowych i towarzyskich. Dodatkowo, od 9 kwietnia 2025 roku, agregatory treści randkowych i towarzyskich będą mogły kontynuować wyświetlanie reklam pod warunkiem uzyskania odpowiedniej certyfikacji. Reklamy agregatorów zostaną zaklasyfikowane jako ograniczone i będą wyświetlane w wyszukiwarce z ograniczeniami wiekowymi i krajowymi. Proces certyfikacji dla agregatorów rozpocznie się 25 lutego 2025 roku, a inni reklamodawcy z branży randkowej i towarzyskiej mogą aplikować o certyfikację już teraz.
16. Klienci o wysokiej wartości – nowa opcja w kampaniach Performance Max.
W kampaniach Performance Max dodano nową funkcję w sekcji „Pozyskiwanie klientów”, która pozwala na skupienie się na pozyskiwaniu nowych klientów o wysokiej wartości.
17. Generowanie atrakcyjnych wizualnie reklam – nowa funkcja AI w Google Ads .
Google wprowadza nowe funkcje oparte na generatywnej sztucznej inteligencji (AI) w Google Ads, aby ułatwić reklamodawcom tworzenie atrakcyjnych wizualnie treści. Dzięki AI, reklamodawcy mogą generować obrazy przedstawiające dorosłe osoby, co pozwala na tworzenie bardziej angażujących materiałów promocyjnych. Funkcja ta jest dostępna w kampaniach Performance Max, Demand Gen, Display oraz Apps. Dodatkowo, Google wprowadziło rekomendacje dotyczące treści, które pomagają dostosować obrazy do preferencji docelowych odbiorców, a także testowanie zasobów dla kampanii Performance Max opartych wyłącznie na feedach. Wszystkie generowane obrazy są oznaczane za pomocą SynthID, co zapewnia transparentność w zakresie wykorzystania AI.
18. Wykluczenia adresów URL w kampaniach Performance Max na podstawie etykiet własnych.
Na wybranych kontach Google Ads, w ustawieniach kampanii Performance Max, udostępniono możliwość wykluczania adresów URL na podstawie etykiet własnych.
19. Automatyczne sugestie dotyczące polityki zwrotów w Merchant Center.
Google Merchant Center udostępnia sugestie dotyczące polityki zwrotów, które są generowane na podstawie danych ze sklepu internetowego reklamodawcy. Reklamodawca ma możliwość przeglądania, zapisywania, edytowania lub tworzenia własnej polityki zwrotów od podstaw, a także zmiany aktualnej polityki w dowolnym momencie poprzez zalogowanie się do swojego konta.
Polecamy: