product image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
5 based on 102 votes
Brand Name
Wrona it
Product Name
Wrona it opinie
Nowości i zmiany w Google Ads – sierpień 2024 - Specjaliści Google Ads

Group 61

Google

4.9

Opinie zweryfikowane przez Google

Specjalista Google Ads   >   Aktualności   >   Nowości i zmiany w Google Ads – sierpień 2024

Nowości i zmiany w Google Ads – sierpień 2024

1. Aktualizacja zasad Google Ads

Reklamy pielęgnacji włosów łonowych będą dozwolone w sieci reklamowej Google (w tym Display i YouTube) w Australii, Brazylii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Indiach, Japonii, Polsce, Korei Południowej, Wielkiej Brytanii i USA.

2. Nazwa firmy w rozszerzeniu połączeń

Google testuje wyświetlanie nazwy firmy w rozszerzeniu połączeń.

3. Nowa zakładka w Menedżerze Danych – Ustawienia Zgody

W niektórych kontach Google Ads w Menedżerze Danych pojawiła się nowa zakładka Ustawienia Zgody, gdzie można dostosować opcje trybu uzyskiwania zgody. Nowa zakładka znajduje się w Menedżerze Danych – Ustawienia Zgody.

4. Zautomatyzowany system rozstrzygania sporów związanych z klientami w reklamach usług lokalnych

Kilka tygodni temu Google ogłosiło, że zrezygnuje z dotychczasowego sposobu przyznawania kredytów i rozstrzygania sporów dotyczących reklam usług lokalnych, wprowadzając zautomatyzowany system. Nowe rozwiązanie zastąpi ręczne metody przyznawania kredytów i będzie wykorzystywać uczenie maszynowe do przetwarzania tych kredytów w przyszłości.

5. Kampanie inteligentne znikają z interfejsu Google Ads

Na niektórych kontach Google Ads, przy tworzeniu nowej kampanii, opcja utworzenia kampanii inteligentnej już się nie pojawia. Kampanie te będą stopniowo zastępowane przez kampanie Performance Max.

6. Reklamy wideo z przewijalnymi linkami do podstron

Google testuje nowy format reklam wideo na YouTube, który pozwala na wyświetlanie reklam wideo z przewijalnymi linkami do podstron w formie karuzeli.

7. Wymuszone przejście na fakturowanie miesięczne

Na niektórych kontach Google Ads pojawił się wymóg przejścia na fakturowanie miesięczne pod groźbą zawieszenia konta.

8. Awaria – reklamy produktów z innych kont Google Merchant Center

Podczas ostatniej awarii Google Ads część reklamodawców wyświetlała reklamy produktów z innych kont Google Merchant Center, co było widoczne w ich raportach. Problem rozwiązano 31 lipca o 11:27:35 PST. Koszty tych reklam zostaną zwrócone na konta reklamodawców.

9. Automatyczny wybór zdjęć z profilu Reklam Usług Lokalnych

Google będzie teraz automatycznie wybierać zdjęcia z profilu reklamodawcy, które mają największe szanse na zwiększenie zaangażowania w reklamę.

10. Nowa sekcja z reklamami – opcje wyróżnione

Google testuje nowy format reklam w wyszukiwarce, który wyświetla oferty w formie kart, powiązane z wydarzeniami.

11. Nowe okno diagnostyczne ze statusem wdrożenia konwersji rozszerzonych

Na niektórych kontach Google Ads pojawiło się nowe okno diagnostyczne dotyczące statusu wdrożenia konwersji rozszerzonych.

12. Nowy wygląd adresu URL oraz nazwy firmy

Google testuje nowy sposób prezentacji adresu URL i nazwy firmy w reklamach, wykorzystując ramkę z odmiennym tłem.

13. Opóźnione aktualizacje dotyczące specyfikacji danych produktów w Merchant Center

Aktualizacje dotyczące specyfikacji danych produktów w Merchant Center zostały przełożone na pierwszą połowę 2025 roku.

14. Aktualizacja zasad dotyczących ograniczonego wyświetlania reklam

W wrześniu Google zaktualizuje zasady dotyczące ograniczonego wyświetlania reklam, włączając w to reklamy na YouTube. Reklamodawcy, którzy nie są jeszcze kwalifikowani, będą mieli ograniczenia dotyczące liczby wyświetleń reklam na YouTube, podczas gdy będą budować zaufanie do Google i użytkowników. Proces wdrażania będzie stopniowy, a do 2026 roku wszystkie reklamy na YouTube będą objęte ograniczeniami. Reklamy kwalifikowanych reklamodawców będą zwolnione z tych ograniczeń. Kryteria kwalifikacji obejmują: opinie użytkowników, dane demograficzne konta, dojrzałość konta, historię zgodności z zasadami i status weryfikacji tożsamości.

15. Mniej przerw reklamowych i większe zaangażowanie użytkowników na telewizorach podłączonych do YouTube

Według badań Google, 79% widzów preferuje, aby reklamy wideo były grupowane w jednym bloku, zamiast przerywać film. Aby zwiększyć zaangażowanie, Google wprowadza zmiany, które ograniczają dłuższe przerwy reklamowe w przypadku długich filmów na telewizorach z YouTube. Użytkownicy nadal mogą przejść do następnej reklamy w bloku oraz pominąć reklamy po pierwszych pięciu sekundach, jeśli uznają je za nieodpowiednie. Reklamodawcy zyskują więcej możliwości dotarcia do docelowej grupy odbiorców, minimalizując przerwy w oglądaniu.

16. Możliwość zbiorczego wykluczania miejsc docelowych w kampaniach generujących popyt

W kampaniach generujących popyt (Demand Gen) wprowadzono możliwość zbiorczego wykluczania miejsc docelowych.

17. Brak opcji zmiany nazw metod wysyłki w Merchant Center Next.

Google automatycznie przypisuje ogólne nazwy metod wysyłki, bez możliwości ich zmiany w Merchant Center Next.

18. Ponad 10 reklam produktów jednocześnie na urządzeniach mobilnych

Google testuje nowy format reklam zakupowych, wyświetlając do 18 reklam w polu reklamowym na urządzeniach mobilnych.

19. Błąd związany z raportami i reklamami produktów w Zakupach Google

Błąd systemowy z dnia 30 lipca o godz. 16:54 PDT spowodował wyświetlanie reklam innych reklamodawców dla niektórych produktów w Google Merchant Center. Dane atrybutów produktów (takie jak identyfikator, marka, kategoria i nazwa) były chwilowo dostępne w raportach Google Ads, jednak nie wpłynęło to na dane w Google Merchant Center ani nie było związane z migracją Merchant Center Next. Informacje identyfikacyjne ani płatności nie zostały ujawnione, a konto Google Ads nie poniosło kosztów. Błąd naprawiono 31 lipca o godz. 11:27 PDT, nieprawidłowe dane zostały usunięte, a reklamodawcy poproszono o usunięcie kopii tych danych.

20. Brak statystyk odbiorców

Niektórzy reklamodawcy nie mogą znaleźć sekcji Statystyki odbiorców w zakładce STATYSTYKI. Google potwierdził, że problem ten wynika z błędu raportowania i zapewnił, że zespół pracuje nad jego rozwiązaniem. W Google Merchant Center Next na niektórych kontach dostępna jest nowa funkcja dynamicznych promocji, która automatycznie wybiera optymalną zniżkę i stosuje ją do reklam produktowych, aby maksymalizować zysk brutto.

21. Lineupy wideo są dostępne w kampaniach typu Wyświetlenia filmu

W kampaniach wideo „Wyświetlenia filmu” wprowadzono nową opcję kierowania reklam na lineupy wideo.

22. Wyskakujące okno dialogowe zmiany strategii ustalania stawek w Google Ads

Niektórzy reklamodawcy zauważają nowe wyskakujące okienko w Google Ads, które prosi o zmianę strategii ustalania stawek. Anthony Higman na platformie X opisał to jako „New Change Bid Strategy Pop Up” i wyraził swoje negatywne zdanie na temat tej funkcji. Zmiana strategii oznacza, że ustawienia słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym zostaną wyłączone, jednak dotychczasowe słowa kluczowe pozostaną w tym dopasowaniu. Dodatkowo, inkluzje marki zostaną usunięte z kampanii.

23. Google Ads zyskuje trendy zakupowe, synchronizację, sztuczną inteligencję i więcej funkcji reklamowych

Google Ads ogłosiło wczoraj szereg aktualizacji dotyczących nowych raportów, narzędzi zakupowych i innych funkcji reklamowych, w tym oczywiście funkcji reklamowych AI.
Nowe raporty o trendach zakupowych mogą pomóc użytkownikom i reklamodawcom w Google Merchant Center w odkrywaniu trendów zakupowych związanych z ich asortymentem produktów, a także w odkrywaniu odpowiednich momentów, na których może zależeć ich kupującym.
Pokazują one popularne zapytania zakupowe, uszeregowane według popularności i uporządkowane według tematu i produktu.
Ponadto w Merchant Center u góry karty analiz znajdują się teraz generatywne podsumowania statystyk oparte na sztucznej inteligencji. Widzieliśmy to już wcześniej w przypadku podsumowań Google Ads AI, ale teraz w Merchant Center będą one pokazywać podsumowania ostatnich wyników korzystania z usług.

24. Diagnostyka tagów i nowa konfiguracja zarządzania zgodami w Google

Google ogłosiło nowe narzędzia mające na celu wzmocnienie strategii danych pierwszej strony: Tag Diagnostics oraz nową konfigurację zarządzania zgodami w Google Ads, Google Analytics i Tag Manager.

Tag Diagnostics to narzędzie które umożliwia monitorowanie potencjalnych problemów z konfiguracją pomiarów oraz oferuje wskazówki dotyczące ich naprawy, takie jak:

  • Wymóg dodania tagu konwersji linkera do połączenia danych reklamowych z działaniami konwersji na stronie.
  • Brak tagu Google na stronie lub stronach.
  • Problemy z kolejnością komend konfiguracji i zdarzeń tagu Google.

Tag Diagnostics zapewnia szybki podgląd stanu konta, alarmując o potencjalnych problemach wpływających na pomiary i oferując wskazówki dotyczące ich rozwiązania. Narzędzie jest dostępne we wszystkich globalnych kontach.

Jeżeli chodzi o Zarządzanie zgodami to Google wprowadza uproszczone rozwiązanie integrujące się z wieloma partnerami CMP, usprawniając wdrażanie banerów zgody i trybu zgody bezpośrednio w interfejsie tagu Google w Google Ads, Google Analytics i Google Tag Manager. W pełni zintegrowane CMPs dostępne są od następujących partnerów: Cookiebot by Usercentrics, iubenda, Usercentrics. Funkcjonalność ta będzie dostępna globalnie w ciągu kilku najbliższych tygodni.

 

Polecamy:

kontakt

Zapraszamy do kontaktu

Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku od 8:00 do 17:00.

Skorzystaj z formularza

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu otrzymania oferty zgodnie z treścią polityki prywatności.

    Proszę udowodnić, że jesteś człowiekiem, wybierając Filiżanka.

    Dane Kontaktowe

    Najszybszą formą kontaktu jest formularz kontaktowy. Nie mamy stałego cennika, każdy projekt wyceniany jest osobno. Ze względu na pandemię proponujemy odbycie spotkania wideo-online (Google Meet / MS Teams).

    • Czy istnieje możliwość osobistego spotkania ?

    • Jak długo trzeba czekać na ofertę?

    • Na jaki okres podpisywana jest umowa?

    Google

    4.9

    Opinie zweryfikowane przez Google

    Jesteśmy oficjalnym partnerem:

    konsultacja online

    Wybierz dogodny termin

    • Jeśli nie potrzebujesz stałego, miesięcznego wsparcia w przypadku obsługi reklam Google Ads a jedynie konsultacji wybierz dogodny dla siebie termin i zapłać on-line.
    • Konsultacje odbywają się w formie wideo-spotkań przy użyciu Google Meet / Skype / MS Teams.
    • Koszt godzinnej konsultacji wynosi 249 pln brutto
    • Koszt 30 minutowej konsultacji telefonicznej wynosi 99 pln brutto
    Call Now Button

    Dobra oferta dla Twojej firmy

    Prześlij szczegóły dotyczące Twojego biznesu. Wiemy jak Ci pomóc i nie zrujnować Twojego budżetu :)

      Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu otrzymania oferty zgodnie z treścią polityki prywatności.

      Proszę udowodnić, że jesteś człowiekiem, wybierając Samolot.