W lutym 2024 roku Google Ads wprowadziło i zapowiedziało liczne zmiany oraz aktualizacje dla kont reklamodawców. Poniżej wymieniamy kilkanaście najciekawszych modyfikacji w Polsce i na świecie. Sprawdź udoskonalenia, z których możesz korzystać już dziś. Przygotuj się także na te, które pojawią się w niedalekiej przyszłości i zleć prowadzenie kampanii Google Ads firmie WRONA.IT
1. Zmiany w elastycznych reklamach w wyszukiwarce
Wprowadzono zmiany w sposobie wyświetlania elastycznych reklam w wyszukiwarce. Do wyboru są reklamy z jednym nagłówkiem, a także nagłówki i opisy na poziomie kampanii. Można jednocześnie wyświetlać zasoby dodane ręcznie i tworzone automatycznie.
2. Dodano ikony w ustawieniach podtypu kampanii
Dzięki ikonom reklamodawcy mogą bardziej intuicyjnie wybierać miejsca, w jakich mają wyświetlać się ich kampanie, np. w wyszukiwarce, na YouTube czy w Mapach Google.
3. Zmiany w wyglądzie panelu edycji kolumn
Pojawiły się 3 sekcje: Zalecane kolumny, Kolumny niestandardowe i Wszystkie Kolumny.
4. W reklamach hoteli będą wycofane strategie ustalania stawek prowizji za pobyt i konwersje
Ze względu na wrażliwe dane stron trzecich Google wycofuje możliwość ustalania stawek prowizji za pobyt i konwersje. Kampanie z aktywnymi strategiami znikną 31 października 2024 roku.
5. Poziome wyświetlanie reklam tekstowych
Google testuje poziome wyświetlanie reklam tekstowych w wyszukiwarce. Jeśli reklama zawiera grafikę, tekst opisu nie jest w ogóle wyświetlany.
6. Automatycznie tworzone zasoby (ACA) są dostępne w USA i UK
Anglojęzyczni reklamodawcy z USA i Wielkiej Brytanii mogą korzystać z opcjonalnego ustawienia zasobów tworzonych przez generatywną sztuczną inteligencję.
7. Usunięto zakładkę „Połączone konta” w menedżerze danych
Opcje powiązania kont, np. Merchant Center znajdziesz teraz w sekcji „Konfiguracja”, przechodząc do „Menedżera Danych”.
8. Aktualizacja zasad niedopuszczalnych praktyk biznesowych
Za przedstawianie fałszywych informacji, np. podszywanie się pod osoby publiczne, marki lub organizacji, grozi natychmiastowe zawieszenie konta Google Ads i brak możliwości ponownej reklamy w Google. Zasady wejdą w życie w marcu 2024 roku (we Francji w kwietniu 2024 roku).
9. Wybór punktów odbiorów w Merchant Center
Możesz zaoferować swoim klientom szybszą i tańszą wysyłkę. Gwarantuje to konfiguracja opcji dostawy do punktów odbioru w niektórych kontach Google Merchant Center.
10. Google zwraca środki za usterki w kampaniach Display & Video 360
Ze względu na nadmierne obciążenia niektórych kampanii od lipca do grudnia 2023 roku możesz ubiegać się o dodatkowe środki w zamian za przekroczoną kwotę.
11. W Australii wprowadzono nowy typ reklamy pojazdów
Australijscy reklamodawcy z branży motoryzacyjnej od lutego testują reklamy samochodów, które w przyszłości mają być dostępne dla kolejnych krajów. Format reklamy pokazuje zdjęcie samochodu wraz z kluczowymi informacjami: o marce, modelu, cenie, przebiegu.
12. Tłumacz Google na czacie z supportem Google
Od lutego support Google Ads korzysta z narzędzia Google Translate. Zapewnia to sprawniejszą komunikację z agentami bez bariery językowej i łatwiejszy dostęp do nowych rynków.
13. Przyznano statusy Premium na 2024 rok
Co roku Google Ads przyznaje statusy premium dla 3% najlepszych firm, które mogą poszczycić się najlepszym przyrostem i utrzymaniem klientów. Wszyscy kwalifikujący się Partnerzy otrzymali już wiadomości mailowe.
14. Google Analytics 4 daje dostęp do raportu Google Ads
W sekcji raportowania skuteczności na koncie Google Analytics 4 znajdziesz raport dotyczący Google Ads, w którym możesz śledzić i analizować swoje kampanie. Wystarczy połączyć ze sobą oba konta.
15. Nowy interfejs API Google Ads w wersji 16
W API 16 dostępne są nowe funkcje i możliwości efektywniejszego śledzenia skuteczności kampanii. To np. rekomendacje na podstawie określonych przez Ciebie ustawień i informacje o tym, dlaczego reklamy się nie wyświetlają.
16. Google Ads nakłania do korzystania z Performance Max
Ze względu na dążenie do automatyzacji reklam Google Ads wyróżnia kartę PMax na tle innych typów kampanii.
17. Możesz sprawdzić, gdzie wyświetlają się Twoje reklamy PMax
Od marca 2024 roku Google Ads udostępni reklamodawcom raport miejsc docelowych. Sprawdzisz w nim wyświetlanie swoich reklam w sieci partnerskiej.
18. Google Ads testuje nową stronę historii zmian
Niektórzy użytkownicy mają dostęp do bardziej szczegółowej historii zmian wprowadzanych w kampaniach i reklamach.