product image
Author Rating
1star1star1star1star1star
Aggregate Rating
5 based on 102 votes
Brand Name
Wrona it
Product Name
Wrona it opinie
Nowości i zmiany w Google Ads – maj 2024 - Specjaliści Google Ads

Group 61

Google

4.9

Opinie zweryfikowane przez Google

Specjalista Google Ads   >   Aktualności   >   Nowości i zmiany w Google Ads – maj 2024

Nowości i zmiany w Google Ads – maj 2024

Maj 2024 przyniósł kilka istotnych nowości i zmian w Google Ads, które wpłyną na sposób prowadzenia kampanii reklamowych. Oto najważniejsze z nich:

1. Ograniczenie funkcji na zawieszonych kontach Google Ads:

Reklamodawcy, których konta zostaną zawieszone, będą mieli dostęp do ograniczonej liczby funkcji. Będą mogli jedynie sprawdzić przyczynę zawieszenia i podjąć działania naprawcze.

2. Automatyczne wstrzymywanie słów kluczowych o niskiej aktywności:

Google Ads wprowadza trwałą zmianę, która automatycznie wstrzyma słowa kluczowe, które nie miały żadnych wyświetleń w ciągu ostatnich 13 miesięcy. Oznacza to, że takie słowa kluczowe nie będą już uczestniczyć w aukcjach reklamowych. Wdrażanie zmian rozpocznie się 10 czerwca 2024 roku i potrwa do sierpnia 2024 roku. Oznacza to, że słowa kluczowe spełniające kryteria będą stopniowo wstrzymywane w tym okresie. Celem tej zmiany jest poprawa wydajności kont reklamowych poprzez usunięcie nieaktywnych słów kluczowych. Dzięki temu reklamodawcy będą mogli skupić się na optymalizacji słów kluczowych, które przynoszą rzeczywiste rezultaty.

3. Przesunięcie terminu wycofania plików cookie innych firm w Chrome na 2025 rok:

Google poinformował, że wycofanie plików cookie innych firm w przeglądarce Chrome nie nastąpi w drugiej połowie 2024 roku, jak wcześniej planowano. Proces ten rozpocznie się najwcześniej na początku 2025 roku.

4. Preferencje formatów wideo w kampanii generującej popyt:

Google Ads wprowadził nową funkcję w wybranych kontach reklamowych, umożliwiającą reklamodawcom korzystającym z kampanii generujących popyt (Demand Gen) wybieranie preferowanych formatów wideo dla swoich reklam.

5. Edytor obrazów w bibliotece zasobów Google Ads

Google zapowiedział wprowadzenie nowej funkcji do biblioteki zasobów Google Ads – edytora obrazów. Narzędzie to ma umożliwić reklamodawcom łatwe tworzenie i edytowanie grafik bezpośrednio w interfejsie Google Ads.

6. Nowa opcja ustalania stawek w kampaniach wideo Google Ads

Google rozpoczął testy nowej opcji w kampaniach wideo, umożliwiającej reklamodawcom wybór stawki docelowej CPV (koszt za wyświetlenie) ustawianej automatycznie.

7. Reklamy lokalnego asortymentu produktów dostępne w nowych krajach

10 maja 2024 roku Google Ads rozszerzył zasięg reklam lokalnego asortymentu produktów na 23 nowe kraje, w tym Argentynę, Chile, Kolumbię, Finlandię, Grecję, Hongkong, Węgry, Indonezję, Izrael, Malezję, Filipiny, Portugalię, Arabię Saudyjską, Singapur, Słowację, Republikę Południowej Afryki, Koreę Południową, Tajwan, Tajlandię, Turcję, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Ukrainę i Wietnam.

8. Aktualizacja zasad Google Ads dotycząca sprzedaży biletów na wydarzenia

10 czerwca 2024 roku Google Ads wprowadza zmiany w zasadach dotyczących reklam sprzedaży biletów na wydarzenia. Najważniejsze zmiany dotyczą wymagań związanych z ujawnianiem informacji na stronach docelowych reklam:

  • Widoczność informacji: Informacje dotyczące sprzedaży biletów muszą być łatwo widoczne i jasno wyjaśnione w górnych 20% strony docelowej, którą użytkownik widzi na ekranie po kliknięciu reklamy.
  • Forma informacji: Informacje nie mogą być ukryte w formie powiadomienia, które można zamknąć. Czcionka musi być co najmniej tak duża jak większość tekstu na stronie.
  • Zakres obowiązywania: Obowiązek ujawniania informacji dotyczy tylko stron docelowych, do których użytkownicy trafiają bezpośrednio z reklam Google Ads, a nie stron, na które wchodzą w inny sposób (np. poprzez wyniki wyszukiwania).

9. Dodatkowe informacje z Google Maps pod reklamami tekstowymi

Google rozpoczął testy nowej funkcji, która polega na wyświetlaniu dodatkowych informacji z Google Maps pod reklamami tekstowymi. Informacje te obejmują godziny otwarcia oraz odległość od klienta.

10. Aktualizacja zasad Google Ads dotyczących reklamowania treści związanych z hazardem i grami w Polsce:

Google Ads ogłosiło 9 maja 2024 roku istotną zmianę w swoich zasadach dotyczących reklamowania treści związanych z hazardem i grami w Polsce. Od 24 maja 2024 roku Google zacznie akceptować reklamy loterii online, które są prowadzone przez podmioty posiadające licencję wydaną przez Ministerstwo Finansów.

11. Zakaz promowania treści o charakterze jednoznacznie seksualnym lub zawierających nagość:

Google wprowadza zakaz promowania treści wygenerowanych syntetycznie, które zostały zmodyfikowane lub wygenerowane tak, aby miały jednoznacznie seksualny charakter lub zawierały nagość. Ta zmiana ma na celu ochronę użytkowników przed nieodpowiednimi treściami.

12. Zmiana sposobu używania danych o konwersjach w Zakupach Google

W maju 2024 roku Google wprowadził zmiany dotyczące sposobu wykorzystywania danych o konwersjach w Zakupach Google.
Google będzie teraz wykorzystywać dane o konwersjach z reklam produktowych (Zakupy Google) do tworzenia sygnału informującego o historii zakupów klientów w danym sklepie internetowym. Ten sygnał, zwany “historią klientów”, ma na celu pokazanie popularności sklepu wśród kupujących w Google. Może on być wyświetlany jako adnotacja wizualna (np. “Ostatnio zrobiło tu zakupy tysiąc klientów”), która ma zwiększyć zaufanie potencjalnych klientów do sklepu.

13. Historia ostrzeżeń w Menedżerze zasad Google Ads

5 maja 2024 roku Google Ads wprowadził nową zakładkę “Historia ostrzeżeń” w sekcji Menedżer zasad. Ta nowa funkcja umożliwia reklamodawcom łatwy dostęp do informacji o wszystkich dotychczasowych ostrzeżeniach związanych z naruszeniem zasad reklamowych na ich koncie Google Ads.

14. Najważniejsze informacje o AI – nowa kategoria rekomendacji w Google Ads

W maju Google Ads wprowadził nową kategorię rekomendacji o nazwie “Najważniejsze informacje o AI”. Ta kategoria zawiera sugestie dotyczące wykorzystania sztucznej inteligencji (AI) w celu poprawy skuteczności kampanii reklamowych.

15. Zmiany w grupowaniu plików danych o produktach w Google Merchant Center

Google Merchant Center wprowadza zmiany w sposobie grupowania plików danych o produktach. Dotychczas kanały zawierające wiele kombinacji etykiety pliku danych i języka były grupowane razem. Po zmianie, każdy kanał będzie miał tylko jedną kombinację etykiety pliku danych i języka.

16. Sortowanie kampanii po Wyniku Optymalizacji w Google Ads

Na początku maja 2024 Google Ads wprowadził nową funkcję sortowania kampanii według Wyniku Optymalizacji (Optimization Score) dla niektórych kont reklamowych.

17. Wstrzymanie eksperymentów Google Ads bez daty zakończenia

Od 1 czerwca 2024 roku Google Ads wprowadza zmianę dotyczącą eksperymentów kampanii. Wszystkie trwające eksperymenty, które nie mają wyraźnie określonej daty zakończenia, zostaną automatycznie zakończone 23 sierpnia 2024 roku.

18. Program partnerski Google Ads

23 maja 2024 roku Google uruchomił nowy program partnerski, który umożliwia otrzymanie 250 USD na reklamę w Google Ads za polecenie platformy nowemu reklamodawcy.

19. Aktualizacja zasad redakcyjnych Google Ads

Google Ads zaktualizowało swoje zasady redakcyjne, aby były bardziej przejrzyste i czytelne dla reklamodawców. Ta zmiana nie wpływa na egzekwowanie zasad, a jedynie ma na celu ułatwienie zrozumienia wytycznych.

20. Nowy podtyp kampanii wideo – Subskrypcje i interakcje w YouTube

Na wybranych kontach Google Ads pojawił się nowy podtyp kampanii wideo, który skupia się na zwiększeniu liczby subskrypcji i zaangażowania na kanale YouTube.

21. YouTube Brandcast – nowości

Podczas 13. edycji YouTube Brandcast zaprezentowano kilka nowości:

  • Piątkowe mecze WNBA na YouTube TV: YouTube TV będzie transmitować piątkowe mecze WNBA w ramach planu podstawowego.
  • Przejęcia twórców za pośrednictwem YouTube Select: Marki będą mogły współpracować z czołowymi twórcami YouTube i mieć pełną kontrolę nad ich kanałami.
  • Brak pominięć reklamy w kampaniach wideo typu Zasięg: Nowy format reklam oparty na sztucznej inteligencji, zoptymalizowany pod kątem telewizji CTV, który uniemożliwia pomijanie reklam.
  • Brandowe kody QR: Reklamodawcy mogą teraz tworzyć brandowe kody QR, aby zwiększyć interaktywność i zaangażowanie użytkowników.

22. Kupony cyfrowe w kampaniach Performance Max w Mapach Google

Google wprowadza możliwość wyświetlania kuponów cyfrowych w kampaniach Performance Max w Mapach Google. Aby skorzystać z tej funkcji, kampania musi mieć cele związane z wizytą w sklepie offline oraz rozszerzenie promocji z informacjami o kuponie.

23. Przeniesienie kont użytkowników i ustawień konta na firmowy adres e-mail

Google Ads umożliwia teraz administratorom kont zmianę osobistych adresów e-mail użytkowników na firmowe adresy e-mail w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ograniczenia nadużyć.

kontakt

Zapraszamy do kontaktu

Jesteśmy do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku od 8:00 do 17:00.

Skorzystaj z formularza

    Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu otrzymania oferty zgodnie z treścią polityki prywatności.

    Proszę udowodnić, że jesteś człowiekiem, wybierając Klucz.

    Dane Kontaktowe

    Najszybszą formą kontaktu jest formularz kontaktowy. Nie mamy stałego cennika, każdy projekt wyceniany jest osobno. Ze względu na pandemię proponujemy odbycie spotkania wideo-online (Google Meet / MS Teams).

    • Czy istnieje możliwość osobistego spotkania ?

    • Jak długo trzeba czekać na ofertę?

    • Na jaki okres podpisywana jest umowa?

    Google

    4.9

    Opinie zweryfikowane przez Google

    Jesteśmy oficjalnym partnerem:

    konsultacja online

    Wybierz dogodny termin

    • Jeśli nie potrzebujesz stałego, miesięcznego wsparcia w przypadku obsługi reklam Google Ads a jedynie konsultacji wybierz dogodny dla siebie termin i zapłać on-line.
    • Konsultacje odbywają się w formie wideo-spotkań przy użyciu Google Meet / Skype / MS Teams.
    • Koszt godzinnej konsultacji wynosi 249 pln brutto
    • Koszt 30 minutowej konsultacji telefonicznej wynosi 99 pln brutto
    Call Now Button

    Dobra oferta dla Twojej firmy

    Prześlij szczegóły dotyczące Twojego biznesu. Wiemy jak Ci pomóc i nie zrujnować Twojego budżetu :)

      Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych w celu otrzymania oferty zgodnie z treścią polityki prywatności.

      Proszę udowodnić, że jesteś człowiekiem, wybierając Klucz.